Hello my dear readers ♥
Now playing: SHINee - Last christmas
moi kaikki uudet ja vanhat lukijat♥ (en vieläkään tajuu mistä teitä tulee lisää esim yhdessäkin yössä tuli kolme mutta voin taata että sen jälkeen oon yhtä hymyä koko loppupäivän. ;_;♥) Mulla on täs ollut taas vähän.. päivitystaukoa, kuten varmaan huomaa.
Lähden kotiin Japanista kolmen viikon päästä, ja periaatteessa oon niin ilonen et pääsen kotiin vanhaan tuttuun elämänrytmiin ja saa taas viettää illat katsomassa tyhmii telkkariohjelmia tai doramoja tai valvoo koko yön datatessa ja jutellessa mesessä parhaiden ystävien kanssa jutun tason ollessa -100 - luokkaa ja käydä annyeong!partyissa ja keikoilla ja ;_;
Se elämä mihin olin niiiin kyllästyny ennen ku lähdin Japaniin on saanu ihan uuden merkityksen mun vaihtarivuoden aikana; sitä osaa arvostaa paljon enemmän eikä se tunnukaan yhtään enää kuivalta, plus samoin kans Suomea on alkanu arvostamaan paljon enemmän.
At the moment on lauantai ja kello on 12 aamulla (important information) ja heräsin just äsken :D ens viikko onkin viimeinen kouluviikko ja sit tulee joulu ja mun synttärit ja uusivuosi ja sit kotiin! Täällä on nykyään jotain 10 astetta joka päivä, aamusin ja öisin alle 10, muttei musta vielä oo mennyt miinuksen puolelle. Lumesta ei oo tietoakaan :D ei oo kovin joulunen fiilis.. Oon ite takonu joulufiilistä itseeni näillä biiseillä;
♥ rakastuin näihin heti kun ne julkastiin. ja SHINeen enkku on yllättävän hyvää. Täällähän ei siis tosiaan oo mitään sisälämmityksiä joten istun täällä nytkin kigurumi päällä, kahdet villasukat jalassa ja kaulaliina kaulassa..
heräsin tosiaan sit vartti sitten että.
Hiphopin esitys tuli ja meni! Se järjestettiin siis Lovely Hall:illa täällä Kawachinaganossa, ja se sali oli iiihan täynnä :D Tosi monet joutu seisoo ku ei tuolit riittänyt. Noora & Alaina tuli katsomaan♥ Kaikki mun koulukaverit lähti seuraavana päivänä Taiwaniin luokkaretkelle ni kukaan niist ei päässy :C mut kaikki oli et "pidetään sulle peukkui kotona!" ♥ Ja perhe tietty kans,+ meidän perhetuttu Nakaoka mama & sen perhe. Esitys meni tooosi hyvin, meillä oli super hauskaa siel lavan takana ja pukuhuonees mist kateltiin muiden esityksii telkkarista ku ei ollu oma esitysvuoro. C: sit siel oli vieraana siel meijän tapahtumas esiintymäs sellanen poika-hiphop-porukka AL.KOHOL. (Kaikilla meillä vähän oli keskittymisvaikeuksia niiden takia.............) Se oli niin hieno fiilis ku se meijän eka esitys loppu ja valot sammu siitä lavalta, niin joku huusi katsomosta ihan täysillä "JULIAAAAA !!!!!" .... XD en vieläkää tiiä kuka mut..
tos vähän kuvia (hahhah näytän ihan pelleltä kaikissa, ignore :---D) sielt meidän pukuhuoneesta ku innostuttiin ottaa kuvii ennenku esitys alko. Sinne tuli kuvaajaki istuu eturiviin joka otti paljon kuvii ja esityksen jälkee kans yhteiskuvii, mut ne saa vast myöhemmin ni okaasan sendii ne mulle sit suomeen♥ ja se sano et ne ostaa mulle lahjaks sen dvd:n meidän esityksestä ja laittaa sen kans postiin ♥ im happy.
koulussa ei oikeen oo tapahtunut mitään kauheesti, ja koulun jälkeen oon aina jäänyt koululle hengaamaan. Edellisviikon ja sitä edellisviikon, ennen sitä Japanin koetta, kaikki iltapäivät meni koululla Yasun ja Yaon ja Sakin kanssa hengatessa, ja Yasu autto mua opiskelemaan Japania ja kirjottaa puhetta ja saatto mut kotiin pari kertaa koska "oli liian pimeetä mennä yksin" aw♥ Se oli hyvä ku, heti jos en keskittyny tai aloin räplää kännykkää ni Yasu oli sillee "hei! julia! nyt naama kirjaan ja opiskelet!" ja sitku olin et "sori ope" ni se näytti niin tyytyväiseltä ettei mitään rajaa. Sit ku se ite ei keskittyny ja koitin käskee sitä naama kirjaan ni se katto mua silleen "........." ja jatko ei-keskittymistä. :DDD Mut joo oli hauskaa.
Ja kusasin sen Japanin kokeen aika kivasti mutta EI SE MITÄÄN. oikeesti, se kanji ja tekstin ymmärtämisosio oli super vaikee. Kyl mä silleen ymmärsin kaikkien niiden tekstien pointin ja et missä niist puhuttiin (jotain et kuinka suuri osa japanilaisista tyksii kalaruuasta ja ei, ja sit jotain ihme kirsikankukkapuujuttuja wtf) mut sit kun ne kysymykset oli sellasii tosi yksityiskohtasia et ois just pitäny tietää ne kaikki kanjit.. emt ehkä arvaten meni kuitenki osa oikein XD ja sit kanjeissa siel oli tietty just sellasii kanjei mitä en ollu opiskellu. :D mut kuullunymmärtäminen meni hyvin, tiesin kaikki paitsi kaks, mut ne meni sit arvaten. Tulokset tulee vast helmikuussa kyl. Mentii siis Alainan & sen amerikkavaihtisten kans tekee se sellaselle yliopistolle. Siel oli tosi pal kiinalaisii ja thaimaalaisii jne. Ja sit jotkut kiinalaiset jätkät tuli mul sillee "oot tosi söpö otetaaks kuvii" ....... -.- no, otettiin sit kuvii ja sit ne kyyläs mua kokoloppuajan siit 5 metrin päästä ja se oli _ahdistavaa_. Ne oli jotain 30 vee tyyliin. ::D
Sain kans miekolta ja hitomilta tuliaiseks ystäväkorun Taiwanista, ne osti kaikille samanlaiset mut eriväriset. Se on sulonen ♥ Otan siit kuvan myöhemmin, sitku laitetaan ne kouluun kaikki yhdes. (Miks toi lause kuulostaa kieliopillisesti niin väärältä?)
En muista mitä on tapahtunut missäkin järjestyksessä niin laittelen tähän randomisti kuvia yms mitä on tullu otettuu !
Bongattiin yks päivä koulun mäestä ihan SAIRAAN iso hämähäkki.
Hyi. hemmetti. Ja sil oli lapsiakin :c mut nyt ku eilen kävelin siit ohi ni noi lamput oli siivottu ja niiden verkot oli menny paskaks = ne oli kadonnu. AHAHA.
Käytiin kans Nooran kans hengaams joskus mutten ees muista mikä päivä, ja pidettiin Mr. Donutsissa perus juoruamispäivä ja puhuttiin kaikesta, lähinnä kotiin lähdöstä.
Ja Opetin Terulle suomen persoonapronomineja ! :D Tää jätkä on niin ihana ettei mitään rajaa. Meistä on tullu täs kahen viikon aikana tosi hyviä ystäviä. Tulee niin ikävä ;_;
^ paperi mistä teru luki niitä sanoja.
Jos joku ei saa selvää niin haistakaa kukka, toi on maailman sulosin lausumistapa. :D En oikeesti muista mis järjestykses mitäkin on tapahtunut enkä ala kirjottelee joka päivästä erikseen ni jos vaan latelen tähän tälleen mitä kaikkee on tapahtunu ok? ok hyvä~
Sitten call-roomissa hengatessa yks päivä pidettiin ultimate photoshoot Atsuyoshin kanssa (kans luokalla 3-7, maailman ihanin ja kaikella rakkaudella mut oon 99% varma ettei se oo täysin naisiin suuntautunut, koska se on vaan NIIN diiva♥)
loput kuvista jääköön julkaisemattomiksi tietyistä syistä. (alko kuvien taso laskee jyrkästi noiden kahden jälkeen)
Meidän luokkaa opiskelemassa ahkerasti. Tykkään ottaa kuvia takapulpetista kesken tuntien, harmi vaan et opet ei arvosta :D
baikun & mieko. Jotka muuten seurustelee nykyään, hihi. how cute♥ joten baikun on ajautunu mukaan mun ja hitomin ja miekon kaveripiiriin ja hengataan koulus aina nelistään. Tolta päivältä on kans 3 videoo siitä kun käveltiin kotiin mut niiden kestää lataa youtubeen tosi kauan ja aattelin laittaa niihin tekstityksii suomeks niin saatte ne myöhemmin.
Sit käytiin taas yks päivä vaihtariporukalla ja Fukui-sensein kanssa siel päiväkerhossa tekemässä mocheja niiden lasten kanssa♥
toi tuoksu ihan joulupuurolle ! ;________;
toi pikkupoika meni kokoajan koskee noihin nuijiin ja sen vanhemmat oli kokoajan saarnaamas sille. XD
Eli ensin niinku keitettiin riisiä, sitten sitä nuijittiin niin kauan et siitä riisistä tuli sellasta valkosta kiinteetä.. taikinan näköstä juttua, sit niist tehtiin jauhoilla palloja ja paistettiin ja sit laitettiin päälle tollasta ruskeeta.. jauhoa joka maistuu vähän.. pähkinöille? xD noi on siis kinako mocheja. tykkään ♥ Käytiin sit sinä päivänä kans karaokessa Alainan ja nooran kanssa kun ei ollu parempaakaan tekemistä. Oli tosi kivaa♥ laulettiin kaikkia nostalgisia lauluja ja syötiin hyvää ruokaa ja naurettiin ihan liikaa♥
Mun joululahja jonka tilasin itselleni, tuli myöskin postissa tossa viikko sitten.
SHINee - The first [special box limited edition] ♥ Oon ihan rakastunut tohon, toi on yks täydellisimmistä levyistä ikinä. kaikki biisit ja toi dvd ja kalenteri ja aaa♥ todellakin sen 70 euron arvonen.
Ja tein ekaa kertaa itse Onigirejä♥ eli riisipalloja jotka on kääritty merilevään. omnom. Musta ne oli ihan hyvän ja oikeen muotosia mut okaasan ja otoosan nauro mulle et vähän hassuja :c harjotus tekee mestarin, näitä syödään meidän talossa joka viikko ku tuun kotiin. Syötän onigirejä kans kavereille ja sukulaisille kyllästymiseen asti.
Ja sit ostin kans vähän kotiin vietävää valmiiks:
heh......... 20 pakettii pockyja, ja lisää tulossa. Merilevää pitää kans ottaa mukaan.
Täs oli kans koeviikko just edellisviikon keskiviikosta tän viikon keskiviikkoon, joten olin välillä kotona ja välillä sit koululla hengaamassa. Iltasin oon oikeesti vaan lagannu kotona ja tehny epämääräsiä asioita, jutellu kavereille ja sitä rataa. (alotin kans kirjottaa oneshottia hups) Sit sain tietää että mulle järjestetään partyt ens tiistaina koululla ♥ Synttäribileet ja baibai - partyt ♥ ;___; olin niin ilonen ku kuulin! Oon sit vaan kutsunu sinne kaikkia ihmisiä ihan innoissani ja ostin kans Japanin lipun, sellasen aika medium kokosen, ja pyydän siihen kaikkia kirjottamaan niiden nimet ja jonkun viestin mulle ja kaikkee mitä mieleen tulee♥ Nyt se lippu on tosin Miekolla joka otti oikeuden viedä sen kotiin ja koristella sen ja saan sen vast tiistain partyissa takasin ja kaikki kirjottaa siihen jotain, can't wait.
Meil on nyt sit viimeset kolme päivää ja ens viikko vaan ollu 12 asti koulua. Torstaina mentiin Hitomin kanssa syömään sushia kun koulu loppu. Pidin kans sinä päivänä koululla puheen kaikkien kakkosluokkalaisten edessä japaniksi, ja kaikki oppilaat ja opet ja jopa rehtori kehu mut ihan maasta taivaisiin ja olin siin sit silleen "...awkward..." :D siin oli pari kohtaa mitkä ois ollu tosi awkward jos kukaan ei ois tajunnu niitä eikä ois nauranu mut ku luin sitä siin lavalla kaikkien edes ja sit yhtäkkii kaikki hajoo ihan täysillä (ne hajos jo alussa ku sanoin kansai-beniks yhden sanan) ni tuli niin helpottunut olo et huhhuh :D kerroin mun elektroniikkaongelmista japanissa.. mm siitä et kylpy puhuu mulle ja ku koitin avata postimiehelle ovee ni laitoin varashälytyksen päälle. XD Anyway, sushikuvia:
kinakomochi!
Eilen oltiin purikurassa Hitomin ja Miekon ja Baikunin kanssa ♥ Sitä ennen kuitenkin ku venasin miekoo kolmosten käytävällä, Atsuyoshi tulee juoksien mun luo; "julia! ootetaan innolla maanantaita eiks ni!" ja olin siinä sit silleen ".....???" Ja se oli ihan kauhuissaan et mitä mitä, ja raahas mut niiden luokkaan jos sit oli kaikki maailman tsubasat ja yousuket ja tsuyoponit (se onew, selvitin vihdoin sen nimen XD) ja maimait ja ne oli et niin ne pitää maanantaina partyt tsuyoponin kotona, et istutaan iltaa kymmeneen asti illalla ja syödään ja jutellaan, minä plus kaikki 3-7 pojat ja maimai & yuriko. ;_________; ei oo totta. teki mieli alkaa itkee. Ne on super kiireisiä yliopistojuttujen takia mut silti ne on järkänny tollaset ku lähen kotiin. Illalla juttelin maimain kanssa puhelimes ni se sano et tsuyopon järjestää ne mun takia. sadjasfhjashdask. mun tulee niin ikävä näitä, kun monet lähtee yliopistoon ens keväänä toisel puolel japanii enkä nää siit välttämät enää.
Juttelin tästä sit hostvanhempien kanssa, ja olin rehellisesti sanottuna tosi hermostunut että ne sanoo "et voi mennä", koska mun perhe ei oo ihan maailman lepsuin säännöistä ja ne on tosi huolissaan aina musta. niin tuntu tosi tyhmältä itekki sanoo et "kolmosluokan pojat pitää mulle bileet, voinko mennä?" ja olin ihan varma et sielt tulee jyrkkä ei, mut juteltiin asiasta koko ilta ja vakuutin niille et ne on hyviä jätkiä eikä me tehdä mitään tyhmää siellä, koska ne tietää että oon vaihtis enkä voi esim juua alkoholia (jep, puhutaan ihan avoimesti näiden kanssa kaikesta; alkoholista ja juomisestaki esim. oon kertonu niille et suomessa juo nuoretki alkoholia aina bileissä yms) Ja sitten ku se talo on vielä ihan namban lähellä eli suht kaukana, eikä niiden vanhemmat oo kotona ku mennään sinne, plus on koulupäivä ja lähetään vasta kympiltä kotiin ni..
Ymmärrän tosiaan et ne on huolissaan, koska ei oo koskaan ees nähny niitä tyyppejä kenen luokse meen. Mut sanoin sitten että mä luotan niihin täysin, ja tunnen ne, ja lähden kyl heti kotii jos alkaa juttu menee yli tai joku päättää vetää alkoholin mukaan sinne koska joudun anyways tulee kotiin illalla, ni jos joisin ni jäisin kuitenki kiinni ni mikä järki siinä sit ois, niin okaasan totes ehkä maailman ihanimman asian: "no, mä luotan suhun julia, ja koska oot koko vuoden ajan aina noudattanu meidän sääntöjä ja totellu niiin sä oot tän luottamuksen ansainnu ja päästän sut meneen sinne" ....... koska siinä vaiheessa tajusin miten oikeessa YFU:n tyypit siel valmennuksessa oli. Se luottamus todellakin ansaitaan ja kun se perhe oikeesti luottaa suhun, niin ...
Esim oon tullu joka kerta ajoissa kotiin ku ollaan sovittu ja en oo koskaa tehny mitää ihme ohjelmamuutoksia tai ollu vastuuntunnoton, ja jos oisin, ni en ois pääsemässä maanantaina tonne illanistujaisiin. Et tuleville vaihtareille; kannattaa oikeesti totella perheen sääntöjä koska kun sen luottamuksen on ansainnu niin se tunne on _niin_hieno_. Nä on kuitenki musta vastuussa täällä ja alunperin oltiin ihan ventovieraita toisillemme, ja se et nää luottaa muhun täysin ja antaa mun mennä tonne tsuyoponin luokse, tuntuu niin hienolta. oikeesti.
Juttelin kans eilen illalla Terun kanssa facebookissa, ja se ilmotti et se pääsee mun baibai partyihin ja sit seuraava viesti "julia, mennäänkö syömään yhdessä ennenku meet kotiin?" XD ♥ joten oon menossa terun kaa syömään ens viikolla ! :)
Ainiin siis ! Eilen oli kans pallopeliturnaus koululla koko päivän. aamukahdeksasta yhteen päivällä, pelattiin luokittain sellasta polttopallon tapasta peliä. Oli tosi kivaa mut oli tosi kylmä.
teru mieko & hitomi ♥
kame-chan ♥ meidän luokanope !
toi mun vieressä pomppiva poika on teru, ja sen vieressä on johnny viereseltä luokalta johon oon kans tutustunu täs lähiaikoina.
eilisen purikura♥
Ei mulla muuta tällä kertaa C: päivittelen viel kerran ennen joulupyhiä, jolloin tuun oleen toosi kiireinen, ja sit seuraavan kerran ens vuonna. apua aika menee nopeesti ! Huomenna ois tiedossa YFU:n viimeinen valmennus ja pitäis sielläkin pitää puhe. kello on puol kuus enkä oo vielkään alottanut sen kirjottamista. hups. voisin pikkuhiljaa ruveta hommiin :D pahoittelen mahdollisia kirjotusvirheitä, mulla ei oo aikaa lukee tätä uusiks nyt, koska oikeesti toi tyhjä puhe-lappu-juttu tuijottaa mua pahasti.
Baibai kaikki & hyvää joululomaa ♥












kuvat, videot, teksti ♥
VastaaPoistaTaas kerran ihana postaus ♥ ;3;
VastaaPoistaTerun suomi on kyl tosi söpöö!
Mietin et voisitko joskus tehä semmosen postauksen mis kerrot mitä kaikkee hirveetä,kauheeta,ärsyttävää ym. siel Japanis on?
Pear: kiitos♥♥
VastaaPoistaAnonyymi: kiitti ! ♥ eiks ookki xD koko poika on kyl niin söpö et.
joo aattelin itekki et voisin tehdä, inspiroiduin ku nanaki teki sellasen koreasta C: koitan ehtii mut jossen japanissa olon aikana ehdi niin ainakin teen sellasen ku tuun suomee C:
Ihana postaus oli, kuvat♥
VastaaPoistaKivaa, että teet sitten jossain vaiheessa ton anonyymin pyytämän postauksen. Ihan kiva on lukea vähän lisää niistä miinuksista, joihin pitää varautua sinne tullessa. Mietin myös, että olisi tosi mukavaa, jos voisi saada edes pienehkön postauksen asioista, jotka sinne tulevan vaihtarin kannattaisi tietää ennen sinne tuloaan. Tyyliin, että kannattaa tietää x, y ja z, jolloin sopeutuminen on helpompaa ja näin. On nimittäin ruvennut tässä viimeaikoina vähän pohtimaan, että mihin hitsiin sitä oikein pitää sitten varautua maaliskuussa :D
voi ei, toi terun suomi on liian söpöä. ja engrish. ♥
VastaaPoistaaa ihana postaus taas!
VastaaPoistanää sun postaukset on aina niin piristäviä (≧∇≦)
kelpais mullekki noi pockyt :----------D
Tuo Mister Donut asia on ihan älyttömän söpö! :D
VastaaPoistaVaikea uskoa, että olet lähdössä pois Japanista pian, tuntuu siltä, että vastahan aloin seuraamaan blogiasi! Ja silloin tuntui, että tässähän olisi vielä kaauaan ennen kuin lähdet pois sieltä.. :D Mutta aika meni nopeasti. Blogisi on ollut aivan mahtava, muuta en voi sanoa!