lauantai 14. toukokuuta 2011

first school week

Helllou ~ C: 
Jälleen lauantai ja jälleen se aika viikosta kun löydän aikaa tulla koneelle päivittämään. (Itseasias koitin tulla jo eilen kirjottaa mut blogger ei toiminu..) Voisin jopa tottuu tähän joka-lauantai-päivittelyyn. Tulin just Mizuhon baton-treeneistä ja nyt chillataa olohuoneen matolla perheen kanssa. Taino Satoki on treeneissä ja Mizuho meni nukkuu mut joo. XD puolet perheestä koossa anyway~  Mulla on taas paaaljon kerrottavaa joten meen suoraan asiaan ja jätän turhan jaarittelun pois koska mulla ei oo loputtomasti aikaa istuu tässä. Syödään kohta illallinen (kello siis puol seittämän täällä) ja sit katotaan loppuilta telkusta kaikkii kivoi lauantai-ohjelmii ♥ .. meni taas turhaks jaaritteluks??
Viime maanantaina alkoi siis koulu.. (Kerron eka mun ekasta päivästä ja sit yleisesti meijän koulusta yms) Olin piiikkasen hermostunu ja en tienny oisko pitäny nauraa vai itkee ku puin sen koulupuvun ja astuin ovesta ulos. Mizuho vaa nauro mulle. :D Kun päästiin kouluun ni joka ikinen ihminen tuijotti mua ja jotkut osotteli ja sit hihitti ystäviensä kanssa. Tunsin itteni ihan koulukiusatuks paitsi et ne tais kuitenki osotella ja hihitellä positiivisessa mielessä. (..ainakin toivon niin XDDD) 
Mentii eka kielten opettajien huoneeseen ja siel tervehdin kaikkii ja kumarsin viissataakakskyt kertaa. Sit siit ku kellot soi ni hipsittii meidän omaan kotiluokkaan. Ope pyys mut sit luokan eteen ja esittäydyin Japaniks ja......... kaikkien eka kysymys oli et onko tää musta/tummanruskee mun luonnollinen hiusväri. Kun vastasin et ei oo, niin koko luokka totes yhteen ääneen et "eeeeee???" XD Mun päätöstä värjätä hiukset mustaks vapaa-ehtosesti analysoitiin sit seuraavat 10 minuuttia ja sit pääsin omalle paikalle takasin istuu, lol. 
Eka tunti oli jotain.... jotain. Ja sit seuraavalla välitunnilla kaikki oli vaan et "aaa kawaiii" ja mentiin ympäri kouluu ja Mizuho esitteli mua vähän kaikille. Vaik olin ekaa päivää siel ni sain silti ihan normin lukujärjestyksen käteen ja alko ahkera opiskelu! ... not. Mun paikka on luokan perällä nurkassa ja chillailen siel vaa kaikki tunnit ku en tajuu sanaakaa siit mitä opet puhuu :DDDDD kirjottelen, piirrän, opiskelen Japania, stalkkaan meidän luokan poikia, kirjotan päiväkirjaa, jne jne.. 
Sit oli liikuntaa ... ... .. siis ei pahalla, mut täst lähtien lupaan etten ikinä valita siitä kerran vuodessa juostavasta 1200 metristä koska me juostaan se sama matka tääl kolme kertaa viikossa. (= kolme kertaa viikossa liikuntaa) Kyllä, joka alkuverkka sisältää kolme kertaa kentän ympäri juoksun. Kaiken lisäks ehdin syömään päivän aikana vaan kaks kertaa lämpimän ruuan. Koulussa sellasen pienen laatikollisen riisiä, ja sit ilta-ruuan perheen kanssa. (siis ei aamupalaa, iltapalaa, välipaloja, yms) joten.. jos haluatte dietille, muuttakaa japaniin käymään lukiota. XD tääl laihtuu vaikka ei ees yrittäis. (en tosin valita) 
Joo takas asiaan. Alkuverkan jälkeen liikuntatunnit on kyl aika turhii. ei me ees tehä siel mitään. :D harjotellaan ehk pesäpallon lyömist tai vaik jotain jalkapallon potkimist mut ei pelata tms. En kyl taaskaa valita. XD iha hyvä vaan. 
Liikunnan jälkeen oli englantia. Ope käski mut luokan eteen ja multa sai kysellä kysymyksiä..  Eka kysymys tuli yheltä Australialaiselta englannin opettajalta. "Onko sulla poikaystävää?" Aloin vaan nauramaan ja kun sopersin et ei oo, niin luokan perältä yks meidän luokkalainen poika (hyvännäkönen sellanen) alkaa tuulettaa ja totee et "Mulla on siis mahdollisuuksia" XDD Sit seuraava kysymys tuli tytöiltä, "Millasista pojista tykkäät?" Luettelin sit jotain et hauskoista ja kivoist ja jotai ni jokaisen adjektiivin jälkeen se sama poika osottaa itseään ja on silleen "Jep, siis mä oon just tollanen! ^^" .... Sitku sanoin vikaks et 'hyvännäkösistä' ni se laski kädet alas ja oli sillee ".....oh damn" (Melkee aloin siin vaihees väittää vastaan sen ulkonäöst mut päätin etten nolaa itteeni viel ihan ekana päivänä. XD) Kuviksen tunnilla se tuli mun eteen ja nojautu siihen pöydälle ja sano et "Julia ganbare !" Ku mun piti pitää puhe koko koulun edessä Japaniks saman päivän päätteeks. (Eli kuviksen jälkeen). No ... se meni ihan hyvin. Mun ääntäminen oli varmaa aika huvittavaa ku jännitti niin paljon mut ainaki kaikki taputti tosi kovin sen päätteeks. Sit kun odotin Mizuhoa siinä salin ovilla sen tilaisuuden jälkeen niin tosi monet tytöt vilkutti mulle kun ne käveli siitä ohi :D söpöä~
(Oon pahoillani mut mulla ei oo meidän koulusta mitään.. yleiskuvia tms nyt koska en viittiny alkaa pitämään sielä mitään photoshoottia ekan viikon aikana ihan oman maineeni vuoks :D yks video on mut laitan sen myöhemmin tähän postaukseen)
Ekan päivän päätteeks mentiin purikuraan, minä, chii, chisato, Daniel ja mizuho. 
"tottakai":sta on tullu meidän inside-vitsi täällä. :D
Tässä myös mun ja chisaton purikura siltä MBLAQ reissulta ~ 
Eli yleisesti koulusta öö.. Kaikki päivät on puol yhdeksästä kolmeen, jonka jälkeen siivotaan oma luokka ja käytävää yms. Sen jälkeen osa menee klubeihin jopa 3 tunniks ja jotkut kotiin. Täällä pojat nukkuu kaikki tunnit, tytöt meikkaa ja ne joilla on poikaystävät tekstailee koko tunnin. Tytöt on kans ne jotka sitä metelii pitää, pojat on ihan hiljaa. (siks koska ne nukkuu...) ja opettaja huutaa luokan edessä "turpa kiinni nyt!" XDDD niin mikä ahkera opiskelu? mitkä kuuliaiset, ujot, ja kiltit japanilaiset? ♥ Kyl ne varmaa kotona sit opiskeleeki mut.. joo~ Meikkirajoituksia ei oo, hame saa olla sen pitunen ku haluat, (trust me, joidenki hameet on aivan liian lyhyiks leikattu) mut hiuksia ei saa värjätä. Tunti kestää 50 minuuttia jonka jälkeen on 10 minuutin tauko. Ruoka-välitunti kestää 45 minuuttia ja alkaa puoli yhdeltä. Sillon kaikki menee milloin minnekkin syömään, harva pysyy esim. omassa luokassa pulpetillaan syömässä. Mä syön millon missäki, yleensä chiin ja chisaton kanssa. Täs on yks video jonka kuvasin perjantaina just lounastauolla:


Loppuviikosta vähän lyhyemmin: Tiistaina oli kuntotesti josta luistin hienosti ku mulla tuli jalka kipeeks. (oikeesti!) :D Keskiviikkona oli ihan normaali koulupäivä, mentiin sen jälkeen Mizuhon enkku-klubille. Pelattiin siel sitä jotain sanapelii jonka nimeä en muista. XD oli kivaa! Mut en tarvii lisäharjotusta enkkuun joten en varmaankaa jää siihen. Meen tanssiklubiin jos sellanen nyt sit alkaa täs lähiaikoina. (pitäis ainakin alkaa) Torstaina olin pahis ja käärisin hameen polvien yläpuolel ennen ku lähin kouluun. Aattelin kysyy opettajalt maanantaina jos saisin ostaa sen hameen omaks koska koko koulupuku tulis liian kalliiks. (700 euroo) mut hameen haluisin muistoks ja omaks sen takii et voin leikata sen lyhyemmäks. (........) Torstaina satoi ekaa kertaa oikeen kunnolla. Japanissa tuoksuu sateen aikana ihanalta.♥ niin trooppiselta ja puhtaalta ja aaaaa. Mut se ilma.. niin hiostava. Ei se oo sellanen raikas ja kylmä vaan tääl on silti ihan älykuuma. Ja ne päivät kun paistaa aurinko.. on yhtä tuskaa ton koulupuvun kanssa. ON NIIN KUUMA. OIKEESTI. Ja nyt on vasta kevät. Kesäsin tääl on kuulemma vähän alle 40 astetta et kivat sit sillon mennä koulupuku pääl kouluun. :--) en ehkä tuu kestää. XD JOO ja sit perjantaina ööö.. perus päivä kans, mulla on tosin 3 tuntia enkkua yhteen putkeen ♥ XD mut eisemitää tykkään enkust ja siel tunneil sentään ymmärränki jotain! Pidin kans yhel tunnil esitelmän suomesta luokan edessä ja ne oli ihan whoaaaah ku kerroin salmiakist ja joulupukist jne :D ens viikol ne haluu et vien niille salmiakkia. lol XD Koulun jälkee Agathe tuli kouluun !! Eli.. Agathe on siis ollut Japanissa jo viime syksystä saakka mut joutu palaamaan Ranskaan ydinvoimaloiden takia, ja eilen kuukauden tauon jälkeen se tuli takaisin Osakaan C: Oli tosi kiva nähdä Agattoakin (sen nimi täällä on agatto) ja sit mentiinkin perjantaina koulun jälkeen suoraan kawachinaganon keskustaan, minä sayako mizuho ja agatto~ Käytii shoppaamassa vähäsen sellasessa älyttömän halvassa (mut söpössä♥) vaatekaupassa (kaikki vaatteet alle 15 euroo !) ja sit purikurassa. C: purikurat mulla ois puhelimessa, mutta kohtasin suuren ongelman kun en saakkaan niit siirrettyy puhelimest koneelle joten oh damn. en tiedä miten ratkasen sen ongelman joten.. D: mulla ei ooooo niitäääää. yhyy. mut mut mut ! mulla on muuten kyl kuvii perjantaista jne~ (jotenki hajosin ku "loppuviikosta lyhyemmin" ........ ... ei tä kyl kauheen lyhyeltä näytä XD) //EDIT. sayako lisäs ne purit faceen ! XD



agathe♥
alkaa oikeesti hajoo pää ku tä heittää kuvat sivuttain.. -.- Anyway ! Peach tea on tosi kova juttu tääl meidän koulussa. Kaikki ostaa sitä tunneille ennen koulun alkua koulun kioskista ja maksaakin vaan alle euron! plus tosi hyvää ja raikastavaa täällä säässä ~ Ja ostin tollasen lörppä-t-paidan ja feikki-farkkuhameen perjantaina. Alle 20 euroa ♥ + Epäonnistunut yritys ottaa kuva mun ja Mizuhon sister-purikurasta :D + ostin kukkaron joskus viikko sitten tyyliin mut oon unohtanu laittaa kuvaa joten tossa se nyt on XDD (Claire's:n) klikatkaa niit kuvii isommiks eks je?
Yhyy vaivun taas hetkelliseen blogi-masennukseen ku tää postaus kusee ja pahasti ja on ihan sekava... ;____; 
Vauva tuli myöskin kotiin viime lauantaina♥ Mut en oo ottanu siit kuvaa.. D: no, laitoin siit kuvan viimepostaukseen joten eiköhän se riitä? XD (puhun siis edelleen puhelimesta) Ja menin kans ostaa hetken mielijohteest kihartimen / suoristimen koska oma ei toimikkaan Japanissa ja löysin halvalla kivan jee~ (kinosti) 
ps. tääl on tosi hyvii & söpöi juotavii ja jätskei ! Täs kaks mun tän hetken lempparii:
Calpis soda ja LOTTE:n ananas-persikka jugurttijäätelö. oishii♥ (so good) Toi Calpis on tosi suosittuu tääl Japanissa. Vähänku.. Suomen sprite mut paljon pehmeemmän makusta. Tosi vaikee selittää mut tietäisitte mitä meinaan jos maistaisitte. (maksakaa postikulut ni lähetän jokaselle yhen tölkin! ei maksa ku alle euron automaatissa XD) Tää on niin luksusta ku tääl ruoka ja juoma on niin halpaa. Täällä maksaa saman verran jäätelöstä ja kokiksesta kun maksais pelkästä kokiksesta Suomessa. ♥ Ja joka nurkan takana on juoma-automaatteja, ei ainakaan tuu jano koskaan :D 
JA SITTE ! Tääl oli eka kunnon maanjäristys totaa... pari päivää sitten kello ykstoista illalla. 5 magnitudia. :D olin just menos nukkuu ja makasin sängys ku yhtäkkii tajusin et sänky heiluu hiton kovaa ja joku juttu hakkaa seinään (varmaa kirjat kirjahyllys) Olin ensin et mitä tää nyt meinaa ja sitku se oli ohi (kesti alle 10 sekunttii) ni tajusin et OMG maanjäristys. :D sit vaan aloin nauraa itekseni siel ...... Mizuho oli jo nukahtanu siin vaihees. XD
..humm ei mul varmaa muuta kauheesti. Tuntuu ku oisin ollu täällä jo ikuisuuden vaikka on kulunut vasta pari viikkoa. No, hyvä vaan et aika menee hitaasti ! Ja koulussa on tosi hauskaa, kaikki sanoo kokoajan söpöks ja et mulla on 'whoaaah niin pitkät ripset!' ;_; ♥ aw. Pojat tönii käytävil toisiaan mua päin ja oon saanu tosi paljon uusia ystäviä C: jne jne. hyvin pyyhkii ! :D ens viikkoa odotan jo tosi kovin koska agathe tulee kans kouluun ja aaa ♥♥ it's gonna be fun. PLUS et nää pojat täällä koulussa .... ..... .... help me. 
Laitan loppuun viel pari hienoo kuvaa ku otin tänään ku oli niin nättii. 
Urheiluhallin ulkopuolelta. Siin oli vieres joku hautausmaa ja tosi paljon puita ja hihih♥ ... mun sisäinen paparazzi heräs. B) ......... ok väsyttää. XDDDD 
Päivittelen varmaan ens lauantaina seuraavan kerran. (voisin sillon myös kertoo perus-päivärytmistä ni sit tiedätte miks en ehdi viikol kirjottamaan. XD)
ps. näil alkaa koeviikko viikon pääst joten jos on jotai postausehdotuksii, jotain mist haluutte et kirjotan tarkemmin tms ni sanokaapas jooko koska sillon mulla on mitä ilmeisimmin paljon aikaa ! C:
Take care people ♥ BAI BAI~

9 kommenttia:

  1. Mä oon saattanu missata kohtia sun postauksista, mutta kuka tuo Daniel siis on? Asuuko se jossain teijän lähellä vai kuinka se on niin monessa paikassa teijän kanssa? :D:D

    VastaaPoista
  2. Voi että näitä sun postauksiis on hauska lukee, varsinki nyt tuosta koulusysteemistä - kerrothan toki lisää sun tulevista koulupäivistäs? ;--;

    Muuten se piti kysyä, että puhutko sä koulussa ja host-perhees kanssa kokonaan japaniks vai osaako ne siellä miten paljon englantia?
    Ja sit vielä, et millasta se enkun opiskelu Japanissa on verrattuna Suomeen, et minkä ikäsinä ne alottaa sen opiskelun ja miten paljon enkkua on per viikko?~

    VastaaPoista
  3. aaaaaaaa kuulostaa niin siistiltä! ;___;; ja noi vaatteet! tahtootahtootahtootahtooyhyy. sit ko tuut takasi suomee ni saat tuoda mul jotain karkkinäytteitä, mä en rupee mitää postikuluja maksamaan ;D
    piä hauskaa ja kirjottele äkkii lisää!
    t. sesvi joka on kateudesta vihreä

    VastaaPoista
  4. Aa ;__; Toi kuulostaa niin sellaselt kouludraamalta eiiihh... Kelpais T_T
    JA MUUTENKI AA JULIAAAAAA ;__; Mul on sua iksuu :( ♥
    Vaikuttaa niin ihanalta ja kaikkee... oon jotenki... sanaton enkä osaa sanoo oikeen mitään ku en vielkää oo sisäistäny sitä et oot toisel puolel maapalloo D:

    VastaaPoista
  5. Voi jumpe sun koulupäivät kuulostaa jotenkin ihan sairaan kivoilta, vaikka ne pitkiä onkin! Ite oon valittanut ihan sairaasti jo siitä, että mulla on kahdeksasta varttia vaille kahteen koulua, joten ehkäpä tän sun merkinnän jälkeen mä en rupee valittamaan mistään, mikä liittyy kouluun XD Paitsi mulla on syy valittaa, koska joudun herää kasiaamuina kuudelta ja lol :(

    Mut onneks oot saanu paljon uusia ystäviä ! ^^ Uskon että ihmiset siellä on tosi mukavia, reiluja ja kilttejä, ainakin niin sun sepityksistäs saa selville !

    Mulla ei silleensä ole mitään erityisiä postausehdotuksia, mutta olis kiva jossain välissä nähdä kuvia sun koulustas ! :D

    Take care and enjoy your time !

    Ps. Voit lähettää mulle tota Calpis-juomaa jos vaan haluut ni maksan postarit sitku oot takaisin Suomessa eiku--- XD

    VastaaPoista
  6. VOI HYVÄ LUOJA CALPIS ON NIIN PARASTA. mulla on vaihteeks taas vierotusoireita siitä ku ne tiivistetölkit o suomes saakeli 10e sellanen puolen litran juttu. :D ETTÄ MULLE SAA VISKOO mä mieluusti tosin makselen postareita just josku kesällä vasta ku oon käyny lontoon reissussa etc. XD

    ja ja ja odotan edelleen innolla sitä huonepostausta ja öö postaa kuvii jostain.. en mä tiä LEIKKIKENTISTÄ tai MAINOKSISTA tai joku päivän lehti tmv, kuvat on about aina kivoja oli ne melkeepä mistä vaan. XD

    VastaaPoista
  7. Katoin noit muutamia purikurakuvia sillee "D::::" ku noilla sun kavereilla on niiiiin isot silmät... Ihan sairaan isot. Mut ne on söpöi ja säki ofc~

    Mut hyvä et menee hyvin siellä ja toivottavasti koulu ei tapa sua ! No ei mut, nopeesti sä varmaa siihen totut :D

    Pidä hauskaaa ~

    VastaaPoista
  8. kirjota niistä jätkistä!! Mä oon iha fiilareis!! ;DD

    VastaaPoista
  9. aaa hienoo et sul menee hyvin siel!! :D mut mikä toi "tottakai" juttu on? XD

    VastaaPoista