Now playing: MBLAQ - Mona Lisa
Minulla on huono päivä. :----) Jotenki tää kahen viikon kotona yksin lagaaminen ja mitään tekemättömyys purkautu just tänään ja kaikki tuntuu menevän pieleen. Ainoo asia mikä saa muhun intoa on tänään telkkarista tuleva Music Bank, (jonka laitoin lataukseen jos joku päättää varastaa telkkarin just sillonku se tulee teeveestä. Ja nauhottelen ne kaikki muutenkin kun ajattelin siirtää ne joskus tyhjille DVD - levyille ja viedä mukanani takas Suomeen) ja se fakta et MBLAQlla on tänään siellä come back stage niiden uusimman biisin "Mona Lisa"n kanssa, johon oon aivan rakastunut.
♥ "baby say yeah yeah yeah yes, don't say no no no no ~" ♥
Tää postaus tulee olee tosi negatiivinen ja tekstipainotteinen sillä haluun purkaa mun turhautumisen johonkin joten jos ei kiinnosta mun jaarittelu niin voitte skippailla tonne loppuun. tai jotai.
Nojoo siis.. Viime keskiviikosta asti on tullu joka päivä enemmän tai vähemmän lagattua vaan kotona yksin, kun muut on töissä ja koulussa tekemässä kokeita. Mun päivät on ollu täynnä telkkarin katsomista, syömistä, tanssimista yksin parvekkeella (eilen onnistuin tanssimaan ihan pokkana boyfriendin tanssia siel kun se alakerran hosti-jätkä kävelee ohi.. oh god) ja dataamista.
Periaatteessa ihan jees päästä välil vaa rentoutumaan ja olemaan tekemättä mitään, mut kun sitä tekee tarpeeks monta päivää putkeen alkaa turhauttaa ihan kivasti. Toki, oisin voinu käyttää mun ajan viisaamminkin - opiskella japania, mennä ulos valokuvaamaan tms, mutta en yksinkertasesti oo saanut aikaiseksi tän kuumuuden ja väsymyksen takia.
Luin eilen Jennin uusinta postausta ja se mainitsi siellä sellasesta kun natsubate, joka aiheutuu siitä kun lämpötilaerot vaihtelee laidasta laitaan nopeesti ja usein (sisällä tosi viilee kun ilmastointilaitteet täysillä, ja ulkona joka päivä sellaset yli 30 astetta) ja se aiheuttaa väsymystä, päänsärkyä, huonoa oloa, jne jne. Ja se oikeesti avas mun silmät ihan täysin. Oon viimeset kaks viikkoa ollut jatkuvasti väsynyt. Nukun yössä 9 tuntia, koulussa puolet tunneista, ja kotona sellaset 2 tunnin päiväunet, ja oon silti ihan väsynyt jo kahdeksalta illalla. Kaiken lisäks mun päätä särkee lähes jatkuvasti, huimaa kun nousen seisomaan, ei oo minkäännäköstä kunnon ruuan ruokahalua.. jne jne list goes on. Joten mitä ilmeisimmin oon kärsinyt siitä tässä viimeset viikot.
Kaiken lisäks ottaa päähän kun nää kaikki kakkosluokkalaiset lähtee Taiwaniin luokkaretkelle Lokakuussa.
Kaikki puhuu siitä ihan innoissaan, ja kyselee että kai mä lähden mukaan. Joo o, maksaa mulle sellaset 1000e, en ehkä lähde. (Jos ei sit joku haluis lainaa vähän rahaa?) On ehkä tyhmä valittaa "näin pienestä asiasta" kun oon jo päässy tänne toiselle puolelle maailmaa, mutta tuntuu et missaan tosi paljon kun en mee. Mä lagaan taas himassa viikon yksin, kun ne pitää siel hauskaa, ja takas tullessaan juttelee seuraavat 2 viikkoa siitä miten kivaa niillä oli luokkaretkellä.
Tänään aamulla raahauduin kawachinaganon sellaselle isolle hallille muiden kakkosluokkalaisten kanssa koska meille oli siellä jotain ohjelmaa -- niin, meille kerrottiin 3 tuntia Taiwanista ja niiden tulevasta luokkaretkestä. Kysynpähän vaan, et miks mun piti osallistua, kun en pääse edes koko matkalle mukaan? Istuin siellä tyhjän panttina 3 tuntia ja katoin sivusta kun muille jaettiin esitteitä Taipeista ja kerrottiin mitä kaikkea hauskaa ohjelmaa niille on järjestetty siellä. Hei oikeesti. Miten menikää sanonta veitsen kääntämisestä haavassa? HALUAN MUKAAAAAAN. ARGHH.
Menee myös sukset ristiin host-siskon kanssa. Kyl me toimeen tullaan, mut oon huomannu et ollaan aaaivan eri planeetoilta. Ja siinä missä mä koitan silti olla ystävällinen ja saada keskustelua aikaseksi sen kanssa, se ignooraa mut täysin ja ilmeisesti sillä on jonkin sortin ongelma mun kanssa. Se lähtee tosin Amerikkaan ens kuussa. JES. Saan omia huoneen kokonaan itselleni.♥ lol. Ja saan lisää vaatetilaa! Mulla loppuu laatikkotila ihan just nyt..
Älkää nyt ymmärtäkö väärin, täällä ei oo alkamassa mikään kolmas maailmansota. (ihan vaan selvennykseks koska kohta kaikki sukulaiset alkaa pommittamaan viesteillä ja vaatimaan mua skypeen kertomaan mikä mulla on hätänä....) On aika luonnollista että kun on kaks samanikästä tyttöä samassa talossa, tulee erimielisyyksiä. Se oli hyvä ku eilen se tiuskas mulle jotain ja siin oli kans host-äiti samassa huoneessa, ja olin vaa et "........." niin okaasan totee mulle siin et "sano takasin julia! pistä vastaan!!!" ja sit en vaa voinu olla nauramatta. XD Otin neuvosta vaarin ja tänään kun väiteltiin siitä onko teevesi tarpeeks kuumaa teetä varten (mikä oli tosi tyhmää, koska mä sitä teetä join niin mitä se sitä liikutti oliko se tarpeeks kuumaa vai ei?) ni totesin sit siin et "TÄMÄ ON TARPEEKSI KUUMAA." niin johan hiljeni.......
Kaiken lisäks on alkanut oikeen toden teolla ottaa päähän kun en pääse keskusteluihin mukaan. Jos juttelen jonkun kanssa kahdestaa, tai edes kolmestaan, niin joo, saan sanottua mielipiteeni ja näin, mut sitku on hieman isompi porukka kasassa niin seison / istun siinä ihan tuppisuuna enkä ehdi ees miettiä mitä sanoa koska ne on jo vaihtanut aihetta siinä välissä 4 kertaa. Ja ei siin mitään muuta, mutta tulee tosi ulkopuolinen olo ja sellanen fiilis et tuppaudun vaa jotenki mukaan siihen niiden porukkaan ja istun hiljaa siin sillee "hehehehe moi." .. ja nää puhuu naurettavan nopeesti ja murteella ni pitää välil kysyy seittämän kertaa "nante??" ennenku tajuan sen lauseen. asddsdfs mä niiiin opiskelen koko kesäloman japanin kielioppia ja kanjeja.
SITTE. Muistan ku valmennuksessa Salla ja Ilse (jotka siis oli Japanissa vaihtareina vuos sitten, ootte varmaa jotkut Sallan blogii lukenukin) kertoi että nää tuppaa olee vähän sellasta porukkaa että "Joo mennään sinne ja tänne ja tonne ja hengataan ja kaikkee!" ja sit se kuitenki unohtuu jossei ite muistuta ja kysele kokoajan että "Niin millon mennään?" Mut se tuntuu tosi tyhmältä ja kauheelta jankuttamiselta ja sit helposti käy niin et kaikki suunnitelmat vaan peruuntuu... asdfgfkaheuydfadaflj.
Ja meidän tanssiklubi on unohtunu ihan täysin koska kaikki vaa aina lähtee himaa ennenku kukaa ehtii kysyy et jäädääks tänää harjottelee. joten voi nyt saatana sentään :---D
Kaiken lisäks Mizuho meni antaa mun puhelimen meiliossan jollekki niiden sukulaiselle jätkälle joka lähettelee mulle 247 meilejä ja kyselee mitä teen. sit se kysy kans mun puhelinnumeroa ja totesin et "miks? en haluu puhuu puhelimessa sun kanssa" (HYVÄ JULIA, REAL SMOOTH) Ei sit voinut multa kysyy et saako mun osoitteen antaa jollekki tuntemattomalle? Ja eikä siinä vielä kaikki (kuulostan ihan ostos tv:n juontajalta), me mentiin pitämään Takoyaki partyy viime viikonloppuna ystävien kesken ja tottakai se poika oli siellä myös ............. awkward..... Selvisin kuitenki siit illasta ja takoyaki oli hyvää♥ (taikinapalloja jonka sisällä mustekalaa)
OKEI. Nyt mulla on parempi fiilis kun sain purettua kaiken tänne :D Ja siis ei sillä ettenkö pystyis kertoo perheelleni mitä vaan mikä mua vaivaa, et pitäis siks valittaa blogiin, koska mä kerron niille kyl kaiken, mut jotenki halusin silti saada kaiken kans vuodatettua suomeks jonnekin. Sori tää postauksen angstisuus, mut ei aina voi olla hyviä päiviä.
ASIASTA KOLMANTEEN. Ostin hiusvärin! Värin nimi on Maple chocolat ja oivoi Japan does it better, nää hiusväripurkit täällä on aivan IHANIA.
Ekan kerran ku kävelin hyllyn ohi luulin et siin myytiin hattaraa. XDDDDD Mut joo. Ja toi on tollanen vaahtomainen, niinku kaikki värit tääl tuntuu olevan. Et kuten kuvassa näkyy niin se levitetään hiuksiin tollasena vaahtona. Saa nähdä XD piti alunperin värjää vast kesälomal mut en malta odottaa niin värjään varmaan nyt viikonloppuna.
Maanantai tiistai ja keskiviikko kävin koulul tekee kokeet. Joo, luulin eka et ne ois torstai ja perjantai mut olin ilmesesti lukenut ihan väärin sitä koeaikataululappua. XD Tein english-ex (kielioppi), english-U (lukeminen) ja Computer LL (jotai .. kirjotust?) kokeet. Computer LL oli kokonaan enkuks, kysymykset kans. ja muut japaniks. Jos jotakuta kiinnostaa niin saatiin siis yks kysymyslappu, ja sit yks vastauslappu. Ex:n koe oli aik simple, kun siin oli vaa kielioppi juttui, samoin LL ku se oli enkuks kokonaan, mut oh boy English-U. Siin oli eka pitkä teksti enkuks, joka täl kertaa koski lemmikkieläimii. Sit siin tekstin keskel oli numeroitu kohtii 1-30, ja jokasen numeron kohal oli joku tehtävä joka oli kirjotettu japaniks siihen viereselle sivulle. et esim ekat 1-10 kohtaa piti kääntää sanat japaniks, sit seuraavat 5 kohtaa piti kirjottaa et mitä sanaa siin haettiin (esim. "pet can be your best --?" - ja sit oikee vastaus oli et "friend") Ja se kysymyslappu näytti tältä:
Sori tiedän et kuva kusee mut klikatkaa isommaks. eli tossa näkyy kysymykset 2-9, ja sit tos tekstin keskel on noit numeroit niin ne oli niit kohtii sielt tekstist ku oli numeroitu. Tajuutteko mun pointin?XD mun selitystaidot on muuttunu tosi mielenkiintosiks tääl japanis.. Koetta oli aikaa tehdä 50 minuuttia ja ahahaha olin aika paineis siel takarivis ku koitin kääntää noit kanjei suomeks tai enkuks tai ees johonki kielelle et oisin saanu jotai selvää, mut itseasias sain jopa selvää, ja paperil oli enemmän tekstii ku tyhjää tilaa! XD en tajuu miten tajusin mut ehkä mulla oli vaan hyvä tuuri. lolol. Computer LL:n testi saatiin jo takasinkin. Sain 99 / 100 pistettä siitä. yay~~~
Tä on mielenkiintonen tää Japanin vaikutus muhun. XD en oo koskaa ollu mitenkää älyttömän tyttömäinen tai ees harkinnu mitää kynsijuttui tai tekoripsiä arkipäiväsessä käytössä mut ... sorruin ekaa kertaa elämässäni ostaa kynsitarroja. XD täällä kaikki vaan on 13432432 kertaa söpömpää ni en voi vastustaa!
Ja en tiiä oonko viel kertaakaa laittanu tänne kunnon kuvaa koulupuvustani, niin tässä ois yks. Tältä näytän nykyään kun aamusin lähden kouluun. Kaikki oppilaat on jo suosiolla jättänyt sen harmaan villapaidan tosta pois, mä kans vaikka siihen ihan rakastunut oonkin♥ Se on vaan niin sulonen ku se on sellanen iso ja pehmee ja yhyy ;__;
ignooratkaa mun naama ja hiukset - en jaksanu laittaa niitä mitenkään koska menin koululle vaan tekemään kokeen. XD (Ostin tänää バナナクリ一ムソ一ダ, eli banana kuriimu soodaa joka on kuulemma kaloritonta ja jotai terveysjuomaa (juu toki) ja juon sitä tääl ihan onnellisena ku ei maistu ruoka niin oon eläny tän päivän sen avulla. miks suomessa ei oo mitää tälläsiä söpöjä hyvii juotavia? meil o kokis fanta ja joku sprite ja jee siinä se. -.-) ok end of the random stuff~
Telkkarissa alkaa kans pyörii nyt uusii doramoita ku on kesä ja edelliset alkaa loppuu pikkuhiljaa! Oon super innoissani koska ne kaikki vaikuttaa niin hyviltä ;_; hehez♥
美男ですね - Ikemen desu ne
Jokanen joka on vähänki katsonut Korealaisia draamoja tietää Draaman nimeltä "You're beautiful" - joka on ehdottomasti yks mun lempparidoramoista. Ja nyt Japani tekee siitä oman version! Kuten kuvasta näkyy, se alkaa tänään♥ ja arvatkaa kuka laittoi draaman heti nauhotukseen ku näki mainoksen telkkarissa ~~~~
花ざかりの君たちへ - イケメン☆パラダイス~2011
Hanazakari no kimitachi e - ikemen☆paradise ~ 2011
Toisin sanoen Hana Kimi 2. Juoni on lähes sama, ja henkilöt samat jne. Mut näyttelijät on vaihtunut, ja ne tekee vähän eri juttuja kun ekassa Hana kimissä. Tä on taas sellanen draama et jos vähänki on kattonu japanilaista doramaa ni salee tietää tän :D mun eka japanilainen dorama minkä katoin, ja sen takia lievästi friikkasin ku sain tietää et saan kattoo telkkarista suorana kakkososaa. Mut oon tosi pettynyt noihin näyttelijävalintoihin adfasdsa. ;__; Tai siis toi ketä näyttelee pääjätkän roolia ei oo ees hyvännäkönen ja se häiritsee suunnattomastiiii. Ainii ja kun Hana kimissä se oli juoksija se poika, niin tässä se pelaa baseballia :DDD eh.. alkuperänen on aina parempi kyllä...
華和家の四姉妹 - Hanawake no yon shimai
Tosi sulonen ja hauska. Alko viimeviikon sunnuntaina. Se kertoo sellasesta perheestä jossa on äiti isä ja neljä tytärtä, ja niiden rakkauselämästä ja suhdesotkuista jne. Siin näyttelee yhtä niistä tyttäristä yks mun lempinaisnäyttelijöistä, Kanjiya Shihori. Ja Shigeaki Kato näyttelee sellasta valokuvaajapoikaa jolla on yhden yön juttu ekassa jaksossa ton kanjiyan roolihahmon kanssa. hups spoilasin. ne on sulonen pari en kestä ;_____;
Okei joo se siitä turhasta jaarittelusta ! :D Kello ois nyt viis illalla. (oho oon kirjottanu tätä 4 tuntii taas vaihteeks XD) ja öö.. joo. Music bank on vissiin alkanu jo-- (thank god laitoin sen nauhotukseen) ja emt tänään varmaan.. .. lagaan vähän lisää koko loppuillan. Ja viikonloppuna alkaa sit ankara Japanin opiskelu.. asdfg. Mut joo. Eikun ei sittenkään vielä sitä siitä turhasta jaarittelusta! XD laitan tähän viel muutaman sulosen JA ärsyttävän mainoksen ku pyörii atm telkkarissa:
Suloset:
MATSUJUN NENÄLIINAMAINOKSESSA.♥
ärsyttävät:
TEKEE MIELI HEITTÄÄ TELKKARI ULOS AINA KU NÄÄ TULEE. (eli n 2122 kertaa päivässä)
APUA ja kiitos kauheesti kaikille lukijoille ;______; ♥ 120! en tajua miten niin montaa ihmistä voi kiinnostaa tällänen mun random kirjottelu täältä japanista but I'M HAPPY ♥ ja kiitos kans kaikista kommenteista, tekee mieli aina hyppii ympäri taloa ku nään et joku on kommentoinu. (julia 16 vee!) XD thank you~ ♥
ainii ja viikko koulua jäljellä! Sit kuukauden mittanen kesäloma jeje♥ Painun tästä nyt katsomaan jotain doramaa mun banaanijuomani kanssa~ hehs.
BAI BAI ~ ♥













"tekee mieli aina hyppii ympäri taloa ku nään et joku on kommentoinu." hahaa : D päätin sitte kommata ~ kiitos kun pidät blogia, vaikka sulla on kiire siellä Japanissa. Tätä on niin mukava lukee ja nähä mitä Japanissa arkielämässä tapahtuu ja silleen : )
VastaaPoistatämä on ihuna blogi♥ odotan aina innolla sun seuraavaa postausta ja käyn täällä _kokoajan_ katsomassa silleen "joko täällä on uutta!?8D" tä vaan on niin ihana ja mielenkiintonen. ja mä veikkaan että ton 120 lukijan lisäksi sulla on vielä lauma anonyyminä lukevia (MINÄ MINÄ MINÄ) :)
VastaaPoistaEiks sul oo teepaitaa koulus *___* eiks sul tuu kuuma tol pitkähihasel?? mä meinaan kuolla jo teepaidalki :DDD ja mein koulun tytöt pitää viel niit pitkähihasii neuleitaki..... :D ei salee oo kuuma!
VastaaPoistaJoo tosi tärkee... mut hei mä tekisin mitä vaa et voisin olla himas koeviikol meinaa tosi kiinnostavaa mennä kouluu kaheks tunniks ja tulla takas kotii ku koulumatkaki kestää n. tunnin nii menee iha aika hukkaa -.- mutjoo..
がんばってね!
Heiii! :3 Blogisi on ihana! Aloin tässä hetki sitten seuraamaan tätä kun löysin tämän. Päätin nyt sitten kommata!
VastaaPoistaAi vitsi nuo Japanilaiset mainokset! Miksei Suomessa ole samanlaisia? D: Ihanan ärsyttäviä! <3
Hei, hei, hei!! :D Ihana blogi o_o pakko lukea!! Voitko taas joskus laittaa jotain japanilaisia tän hetken suosittuja biisejä tänne? :))))
VastaaPoistaEi aina voi olla hyvä päivä :-( Kyl se siitä sitten helpottaa, ja hyvä vaan, että kirjottelet tänne myös sua ärsyttäviä juttuja! Paistaa se aurinko risukasaankin, remember that ;-)
VastaaPoistaIhanaa, että muistutit You're beautifulista! Voisinkin joku päivä alottaa sen kattomisen taas. Se on paras dorama, mitä tiedän, koska Jang Geun Suk = <3 :-(
Ps. Toi salasanavahvistusjuttuna oli vittu joku dirra....... Ihme ettei darra lol wut.
hohoho, oonki odottanu tota Ikemen desu neeta ku kuuta nousevaa! <: Toivottavasti tost ei kummiskaa tule semmost paskaa versioo ): ku yleensä en oo oikee tykänny näist uusist japanilaisist draamoist. äw.
VastaaPoistaOMG!! Hienoi kokemuksia sulla on tapahtunut!! :DD
VastaaPoistaMä en tajunnu tosta kokeesta mitää ennen ku sä selitit sen XDD !! :DDD
JA nyt rupes pelottaa et sit ku lähen nii mullekki just saattaa tulla tollasii tehtävii ja sit aahfhgvs mä oon just sellanen joka menee pienestäkin ei tajuamisesta vähä sillee lukkoon kokonaan etten voi vastaa mihinkään xDD
Toi purkka mainos on niin paras.. xD tai siis muistuu se tsukicon vaa jolloin nähtii ja oltii yhes ja se on vaa niin nostalginen mainos sillo ku nähtii ;DDD OMGOMGOMOMG!!
dappadaaa... :DDD odotan innolla näit seuraavii merkintöjä.. Ja oon aina (melkee joka päivä) tullu kattoo että ootko sä jotain pistäny ku nää on oikeesti niin kiinnostavii.. :DDD Älä turhaa siellä tekstissä sano ettei ketää kiinnosta ku varmasti monia kiinnostaa.. Varsinki mua!! :DDD
aina ei vaan voi olla hyviä päiviä :(( mutta koita kestää ♥
VastaaPoistamutta oikeesti, mitä vattua noi kokeet on !? Mä en ymmärtänyt tosta kokeesta mitään XD jos mä ensvuonna joudun tekee tollasii kokeita niin, saakeli tulee vaan 6 KUN EN YMMÄRRÄ MITÄÄN !!!
Surullista kuulla että teillä menee host-siskon kanssa vähän huonosti, mutta toivottavasti menee sitten paremmin kun hän lähtee sinne jenkkeihin ! :)
Ja toi ensimmäinen sulonen mainos, ei vitsit nauroin kuin hullu kun toi mies vaan vastas tolle naiselle "KIRAI !" :DD
Mutta seuraavaa postausta odotellessa ! ^^
MÄ VIHAAN KOREALAISII MAINOKSIA....HERRAN JESTAS AJAA MUT HULLUUDEN PARTAALLE MAKSASTA LAULETAAN JNE:D t:nana ;:D<3<3<3<3<3<3
VastaaPoistaLuin nää kaks (vai kolme? en enää muista...) viimesintä merkintää putkeen, ku olin tosiaan Karkkilassa (Yatalla) viime viikon torstaista viime perjantaihin ja pe ku tulin himaan, lähettiin suoraan mökille..... Enkä karkkilassa käyny kertaakaa koneella XD
VastaaPoistaJoo tosiaan... MBLAQIN COMEBACK ;____; En olis voinut toivoa parempaa. Miten ne aina onnistuu? ♥
Vähän toi "Suloset" kategoriassa oleva TOINEN niistä mainoksista oli sulonen :( Miksei tollasii oo Suomes trolololoo.
Mut joo, koita nyt piristyy siel ja ota kaikki ilo irti Japanista !
Julia sun angsti sai mut oikeasti nauramaan useamman kerran oikein kunnolla! :D (anteeksi tiedän olen kauhea ihminen) Heti alussa tuo Hyvää päivää eka sana yliviivattuna XD Kunnon asenne. Oli oikeasti kiva lukea. Mut tätä sen vaihtariuden pitääkin välillä olla, ihan paskaa fiilistä. Mut tsemppiä sinne Osakan puolelle, kuulemisiin! :)
VastaaPoistaHOI mul on sama juttu ton tyttömäisyyden kaa!! Tääl vaan kehittyy joku uus puoli, ku kaikki on niin pinkkiä ja söpöä ja aaa. :I
VastaaPoistaJa sit toi luokkaretki! Meilki nää lähtee Canadaa ja nää on nii kikseis siitä ja kyselee lähenkö mukaa.........no en, maksaa ihan järkyttävästi, mut huvittais kyl tosi paljon mennä!!! ;___; Mut kai se nii on et kerran ku tultiin jo tänne japaniin nii kai se aika tääl pitää käyttää...
Jos on murheita tai haluut purkaa nii meitsille saa kyl puhuu! :)
SEEYA SOON MA LADY ♥